U livellu attuale di sviluppu di l'industria di trasfurmazioni di a petra permette l'usu di a petra naturale in a custruzzione di massa - sia in a decorazione esterna sia interna. Per chì stu materiale durà u più longu pussibule, quandu si mette, deve esse osservatu certi reguli, a violazione di quale hè chjuca di prublemi serii in l'operazione ulteriore di u revestimentu. Di sicuru, in un articulu hè impussibile di parlà di tutte e suttilità è sfumature di u travagliu cù a petra di fronte (soprattuttu perchè sò diffirenti per ogni razza). Fighjemu solu nantu à i prublemi più impurtanti è fundamentali riguardanti a posa di petra in casa.
Fase preparatoria
Prima di principià u travagliu, avete bisognu di decide nantu à a scelta di u materiale stessu, è ancu di u fabricatore. Questu hè un puntu assai impurtante, da quale dipende largamente a qualità di a masoneria futura. Sè cumprate platti chì ùn anu micca una precisione dimensionale alta (vale à dì, geometria stretta), i difficultà inevitabbilmente sorgiranu durante a so stallazione, in particulare, un spustamentu significativu di e cuciture. Questu pò spoil l'apparizione di a superficia linata o risultatu in alti costi per calibrazione supplementu è trimming di i prudutti.
Dopu avè decisu nantu à l'scelta è a dimensione di a petra, i sperti sò obligati à valutà a qualità di a fundazione. S'ellu hè staghjunatu, lisu è seccu, pudete mette à u travagliu. Se a basa hè pocu preparata, hà irregularità significativa è gocce, avete da passà u tempu in u nivellu di u screed. È in stanzi umidi, l'impermeabilizazione supplementu hè ancu necessariu, i.e. Trattamentu di basa cù agenti impermeabilizzanti speciali.
Prima di versà a mistura di nivellu, hè imperativu di piglià in contu u grossu di l'adesivo è di e tile. Inoltre, u maestru deve imaghjinà accuratamente induve è à quale altezza e porte è i finestri sò in a stanza, cumu u cladding "s'adatta" à l'apertura, induve a petra scuntrà parquet o altri pavimenti, etc. Tutti issi punti deve esse clarificatu prima di u prucessu di stallazione principia, per ùn ripiglià u travagliu dopu.
Un altru prucedimentu impurtante chì i boni maestri di solitu realizanu prima di prucede cù a stallazione hè u cusì chjamatu layout seccu. In questu casu, i platti sò disposti nantu à u pianu, selezziunate a so combinazione ottima di culore, mudellu è variegazione. Questu hè un prucessu piuttostu laborioso, ma necessariu. In verità, a petra naturale hè un materiale vivu, ogni tile di quale hà un mudellu unicu, è per i petri multicolori, qualchì volta difiere ligeramente da u restu in u tonu. U layout "Dry" hè ancu impurtante perchè vi permette di vede cumu si uniscenu e cuciture. Se u maestru vede chì, per esempiu, ùn ponu micca currispondenu, allora i platti anu da esse tagliati o stu prublema deve esse risoltu in qualchì altru modu. Questu hè sopratuttu impurtante in i casi induve hè pianificatu di creà un mudellu cumplessu cù cunfini, frizzi, è ancu e petre di diversi culori o texturizati. U più cumplessu u disegnu, l'approcciu più attentu hè bisognu.
Dopu chì u cliente appruva u layout, i tavulini sò marcati, è u prucessu propiu di posa principia.
cuciture
A petra naturale hè megliu pusata cù cuciture. Ci hè parechje ragioni per questu.
Prima: ancu cù u prucessu più precisu, i tile di petra naturali anu sempre tolleranza tecnologica - da OD mm per latu. Se un tali tile hè stallatu senza cuciture, dopu dopu à deci tile di una fila, u mudellu si cambia da 1 mm, dopu un altru dece - novu da 1 mm, etc. I cuciture permettenu di corriggerà u cambiamentu in i linii di u mudellu, chì inevitabbilmente si trova per via di e tolleranze tecnologiche in e dimensioni di e tile.
Siconda: cum'è qualsiasi materiale vivente, a petra naturale reagisce à i cambiamenti di temperatura cambiendu a so dimensione, è l'umidità s'evapora per i so pori (cum'è dicenu, a petra "respira"). I suture cumpensà stu micromuvimentu è furnisce a petra cù un funziunamentu favurevule.
U fattu chì seguitanu tistimunieghja quantu impurtanti sò cuciture per a vita normale di cladding di petra: in Germania, chì hè famosa per e so tecnulugia è u so rispettu strettu, a prucedura per a posa di a petra facciata hè assai strettamente prescritta. Queste ricunniscenza sò strettamente rispettate, è ancu quandu si mette cù una costura nantu à grandi piani, una espansione speciale di 5-10 mm di larghezza hè fatta ogni 20-40 m. In u nostru paese, assai clienti è architetti percepiscenu questu "cù ostilità". Ma dopu tuttu, e cuciture stessu creanu un certu mudellu è ritmu di u forru. È se pigliate u grout appropritatu (contrastanti o culore di petra), allura a cucitura pò esse enfatizzata o fatta cum'è inconspicuous quantu pussibule.
Ci hè ancu u cusì chjamatu metudu di posa senza saldatura (o "cecu"), in quale i platti sò posti quasi end-to-end. Ancu s'è, sicuru, ci sò sempre cuciture in questu casu, sò solu assai magre - circa 0,5-1 mm. U gruixu di a cucitura minima dipende largamente da l'abilità di l'installatori è a qualità di a lastra - a cosa principal hè chì ùn ci hè micca prublemi cù a so geometria è chì, in u risultatu, e cuciture "ùn scappanu micca". Stu metudu hè spessu usatu in stanzi chjuchi, per esempiu, una zona di 10-20 metri quatratu. M. E in questu casu, una costura termale hè fatta longu u perimetru, ammucciendu sottu à i basi.
Se u cliente vole chì e cuciture sò praticamenti invisibili, allora u metudu chjamatu Euro-laying pò esse usatu, chì hà una quantità di differenzi significati cumparatu cù u classicu.
"Eurolaying"
Ùn ci hè micca un termu unicu chì definisce questa opzione di stile. Qualchissia u chjama talianu, qualcunu - europeu, in Europa hè cunnisciutu com'è "American". A diferenza principalu trà stu metudu è u solitu hè chì e lastre di petra finite tradiziunale cù una tessitura finali (vale à dì pulita) di a superficia frontale sò posti nantu à u pavimentu, è cù "Euro laying" sò segati o sgrossamente lucidati. Sò lucidati dopu a stallazione.
U fattu hè chì sicondu i normi più stretti, i tolleranze per u gruixu di i platti (moduli) sò 1 mm. Per quessa, u travagliu di creà un revestimentu uniforme (ancu in a presenza di un screed ideale) hè inevitabbilmente assuciatu cù u nivellu intensivu di travagliu di e lastre in altezza. È se i prudutti di grande formatu (600x600, 900x900, 1200x600 mm è più) sò scelti per a stallazione, un altru prublema sorge. A causa di e peculiarità di a tecnulugia di lucidatura, tali platti spessu anu una deviazione da i bordi à u mità (l'effettu chjamatu banana). In u risultatu, un pianu hè ottenutu, nantu à quale l'unione irregolare di i piatti hè ancu visualmente notevuli. Per sguassà, avete bisognu di ripulite a petra pulita. È questu hè u travagliu doppiu è i costi supplementari.
U metudu "Euro-laying" risolve questi prublemi. A tecnulugia hè a siguenti: e lastre serrate o pulite apprussimatamente sò disposte nantu à un seccu è ancu screed nantu à a cola, senza pagà assai attente à quantu accuratamente s'accordanu in altezza. I cuciture sò chini di un masticu speciale - un filler di cucitura, simili in culore à a petra, è poi a superficia resultanti hè pulita cun un unicu specchiu. Cù stu tipu di pusizioni, e cuciture sò quasi invisibili (in particulare nantu à un materiale di un culore uniforme). Ma a cosa principal ùn hè ancu questu. Prima, i lastre di superficia cruda chì sò usati in questu casu sò più prezzu di quelli lucidati. Siconda, quandu si mette, ùn pudete micca esse cusì attentu chì a petra ùn hè micca scratched, perchè allora serà pulita in ogni modu. È, finarmenti, in u prucessu di pusà, ùn hè micca necessariu d'aghjurnà l'altitudine di i platti trà elli, postu chì in u risultatu di più pulisce una superficia plana hè ottenuta.
U metudu di pusizioni di l'euro hè assai cunvene per travaglià cù una petra di culore ben pulita è uniforme, à quale hè faciule per currisponde à u filler joint. Ma, per dì, cù gabbro neru è altri scoglii difficiuli di lucidatura, ponu esse difficultà: dopu à tuttu, nisuna machina di pulitura pò esse paragunata cù una linea stazionaria in quantu à a qualità di trasfurmazioni. U metudu "Euro-laying" hè megliu utilizatu in stanzi grandi cù una geometria relativamente simplice. Altrimenti, a machina di lucidatura serà simplicemente "micca fit" in i cantoni internu è a petra duverà esse processata manualmente. È una cosa più: in paragone cù a lucidatura di petra industriale, in questu casu, u risultatu finali dipende largamente da l'abilità di u maestru.
Avemu principiatu à aduprà u metudu "Euro-laying" solu pocu pocu è finu à avà ùn hè ancu diventatu. Unu di i ragiuni hè chì e lastre unpulished sò matte è hè spessu difficiuli per u cliente per imaginà cumu si pareranu quandu finitu.
Adesivi per a posa di petra
A gamma di mischii è adesivi per a posa di petra oghje hè abbastanza grande, è ùn hà micca sensu di listinu. Dicemu solu chì solu un specialista chì piglià in contu tutte e caratteristiche di sta petra, u pesu è u grossu di i platti, u locu è e cundizioni di u so funziunamentu (pavimentu o pareti, rivestimentu internu o esternu), etc. pò selezziunà currettamente. a cumpusizioni adesiva. Ma ci sò qualchi regule generale chì avete bisognu di sapè quandu sceglite una cumpusizioni per a petra.
Prima di tuttu, hè cunsigliatu di utilizà solu mischii prufessiunali è suluzioni adesivi apposta per travaglià cù a petra. Differenti da altri cumposti di stu tipu in additivi è fillers. Quessi ponu esse additivi chì neutralizanu i sali cuntenuti in l'acqua, o fillers chì permettenu a mistura per vive "à un soffiu" cù a petra. Per esempiu, a farina di calcariu o di dolomite hè aghjuntu à i mischii prufessiunali per a petra bianca - sta cumpusizioni hà a stessa espansione termale è l'indicatori d'assorbimentu di l'umidità cum'è a petra stessu. A petra hè cunnessa cù u so materiale cunnessu, ùn si rifiutanu micca, a masoneria ùn delaminate. A bona cola, sicuru, hè più caru cà una mistura di cimentu-sabbia cunvinziunali, ma a qualità è l'integrità di u cladding depende largamente di e so proprietà.
Quandu sceglite una cumpusizioni adhesiva, deve esse cunsideratu ancu chì, secondu u gradu di porosità (è, dunque, secondu a capacità di assorbe l'umidità), a petra hè divisa in trè gruppi.
1. Rocci ligeramente porosi, pocu assorbenti: graniti di culore scuru, gabbro, slates, gneiss, quartzites, etc. Siccomu ùn anu micca paura di l'umidità, in principiu, ponu esse posti nantu à quasi ogni cumpusizioni, cumpresu u mortar di cimentu.
2. Roccia media porosa, moderatamente assorbente: graniti ligeri, arenarii, marmi scuri, etc. Hè desirabili à mette nantu à cumpusizioni di culore chjaru, a diluzione di quale hè bisognu di menu acqua chì per a preparazione di una mistura di cimentu.
3. U terzu tipu di petra hè porosa, assai assorbente, chì ùn deve micca esse postu nantu à cumpusizioni d'acqua in tuttu. Stu gruppu include marmura bianca, calcariu, travertinu, è ancu granitu biancu (in particulare se a lastra hè fina - 10-12 mm). Tali razzi sò posti solu nantu à cola ligera anidra. I mortar di cimentu in questu casu sò contraindicati, postu chì dopu à l'asciugatura di una tale cumpusizioni, u fangu di cimentu ferma sempre in i pori di una petra ligera è serà quasi impussibile di sguassà.
Da ciò chì precede, seguita chì quandu si mette a petra (in particulare ligera è porosa), hè necessariu di travaglià cù mischii prufessiunali, chì indicanu quale roccia hè destinata à sta cumpusizioni.
Inoltre, per neutralizà l'effetti negativi di l'umidità, hè ricumandatu di primura a parte posteriore di e lastre di petra (principalmente marmura è altre rocce di culore chjaru) prima di inizià a stallazione. Questu, sicuru, hè un travagliu supplementu, tempu è spesa postu chì u travagliu hè fattu da a manu. Ma tali costi sò ghjustificate. Dopu tuttu, u primu impedisce l'effetti di l'umidità, è ancu l'accessu à a superficia frontale di a petra di a contaminazione di a cola o suluzione, chì significa chì e macchie, tracce di gialli, etc.
Posa di muru
Quandu face pareti nantu à cola o mortar, i tile modulari cù una dimensione di 305x305x10 mm sò generalmente posti, è i piatti di grande dimensione è pesu necessitanu fasteners più cumplessi. Questu hè u metudu chjamatu classicu pering, in u quale una reta metallica hè appiccicata à u muru cù un picculu spaziu è i platti sò muntati nantu à questu, ma micca solu nantu à u mortar, ma cù un fastening supplementu. Per fà questu, i taglii o i buchi sò fatti in i platti, i ganci di metalli-ancora sò inseriti in elli, chì, à u turnu, sò attaccati à a griglia. U spaziu trà u muru è a maglia hè pienu di mortar. In u risultatu, hè furmatu un monolitu, chì ferma in modu affidabile è fermamente e lastre è resiste ancu ligeri deformazioni di u muru di basa.
L'scelta di stu metudu di stallazione hè spessu dettata micca solu da u pesu di i bordi, ma ancu da a qualità di a superficia di u cuscinettu. Sì i diffirenzii longu u muru sò più di 15 mm (è questu ùn hè micca pocu cumunu à e nostre strutture), ùn pudete micca fà senza versà l'ancore. Dopu tuttu, se i platti di affruntà sò simpliciamente attaccati à l'adesivu (ancu quandu u pesu di i platti permette), questu ùn ammucciarà micca i difetti di a superficia. E in seguitu, i platti ponu cascà, sfondate o sag. Cusì, u pouring classicu hè una tecnulugia chì hè aduprata quandu hè necessariu di ammuccià l'irregularità di a struttura di supportu è ferma in modu sicuru u cladding à u muru.
Quandu si mette nantu à u pianu, i moduli standard cù un grossu di 15-20 mm è un furmatu di 300x600, 400x600, 600x600 mm sò generalmente usati. Ma pocu tempu si ricurdavanu di a tradizione di decoru i locali cù lastre di grande dimensione - lastre (o lastre). E dimensioni è u gruixu di e lastre sò assai più grande di e dimensioni di i prudutti standard: a so area pò esse 3-4 metri quatratu. m, è qualchì volta di più; spessore - 20-30 mm è più.
Hè cunvenutu à chjappà stanze rettangulari o quadrate cù lastre di grande dimensione senza ledges, corners, niches, etc. In ogni casu, i lastre ponu ancu esse aduprati quandu si mette in stanze cù una cunfigurazione cumplessa. Per fà questu, avete prima bisognu di "tagliate" a stanza, dopu tagliate e lastre in elementi di e forme è dimensioni richieste, numerate è mette in a sequenza desiderata. Tali muratura pare soprattuttu impressiunanti se a petra hà un mudellu pronunzianu - pare chì "flussu" da una piastra à l'altru.
Ci hè un altru modu assai interessante di muntà grandi lastre di petra variegata. Per questu, i lastri sò usati, segati unu dopu l'altru da un bloccu. Sò lucidati è pusati fiancu à fiancu in dui o quattru. Risulta una cumpusizioni simmetrica - u chjamatu libru apertu, in quale a bellezza è u mudellu unicu di a petra appariscenu soprattuttu brillanti. Naturalmente, u prezzu di e lastre hè più altu ch'è i tile modulari, è travaglià cun elli hè più caru è più difficiule. Prima, perchè e lastre pesanu da 200 à 500 kg. Per pudè mette, avete bisognu di 5-6 persone chì elevanu a piastra nantu à ventose speciali. Siconda, a causa di u fattu chì a superficia di e lastre hè grande, l'aderenza di a petra cù a suluzione adesiva hè assai forte è l'ambientazione si faci abbastanza rapidamente. Per quessa, i tavulini deve esse disposti cù a massima precisione, postu chì hè pussibule di trasfurmà per correggerà l'errore di stallazione solu per uni pochi di minuti. È ùn hè micca quistione di caccià a stufa. Dunque, u travagliu cù e lastre richiede assai forza è alta cumpetenza da i stackers.
Pone u marmura nantu à u pianu
Comparatu à l'altri tipi di petra, u marmaru hè un materiale "soft". Per quessa, ùn hè micca cunsigliatu per fà un pavimentu di marmura in spazii publichi cù carichi operativi elevati (per esempiu, in grandi centri commerciali, aeroporti, stazioni di treni, etc.). U marmura sguasserà abbastanza rapidamente, apparirà groove, graffii è altri difetti. In ogni casu, in l'uffizii cù un pocu nùmeru di impiegati, in l'uffizii, è ancu in l'internu privati (in appartamenti è case di campagna), un pavimentu di marmura, cù cura curretta, servirà fedelmente per parechji anni. Ci vole à ricurdà chì sta petra hè sfarente in e so proprietà meccaniche, cumpresa a durezza. E se quasi ogni tipu di marmura pò esse mette nantu à u pianu in casa, allora in i lochi publichi hè necessariu di dà preferenza à variità cù un altu ritmu di abrasione.
Inoltre, ùn hè micca cunsigliatu di mette materiali cù diverse abrasioni è durezza à fiancu à u pianu in i lochi cù un flussu umanu pesante, per esempiu, granitu è marmura. Se fighjate sottu à i vostri pedi à qualchi stazioni di metro, serà chjaru perchè: in certi lochi u marmura era malamente sguassatu, depressioni formate in questu, ma micca nantu à u granitu. Tali diffirenzii in altezza ùn sò micca solu brutti, ma ancu periculosi: pudete stumble è cascà nantu à una superficia irregulare. Ci hè un altru puntu: se in u futuru hè necessariu di rinfurzà u marmura è u pianu di granitu, allora serà quasi impussibile di fà questu. Dopu tuttu, sti materiali sò trattati cù diversi strumenti abrasivi, è e duie petre cascanu sottu à u pianu di travagliu di a macinatrice à u stessu tempu. Ma nantu à i muri, a cumminazzioni di "granitu - marmura" (o altre opzioni) ùn hè micca pruibita.
Funzioni cù struttura di superficia
I piani di petra ùn sò micca solu lisci, ma ancu eterogenei in grossu. Sta categuria include, per esempiu, rocci cum'è shale è calcariu-arenaria, chì anu una struttura stratificata. A superficia di i platti hè texturizatu - cù un bellu mudellu di chipping naturali. Questu, in fattu, hè a bellezza di stu materiale.
I pruduttori di solitu offrenu tile chì sò calibrati in cundizzioni in u grossu (per esempiu, 10 mm). Ma in realtà, u so grossu pò esse da 7 à 13 mm, chì hè abbastanza normale. Solu quandu si mette stu mumentu deve esse cunsideratu. Di sicuru, i tavulini di slate o altre petra simili ùn ponu esse livellati "à zero". Per quessa, i maestri anu da pruvà à fà e articuli di i moduli u più liscia pussibule. Spessu, i tavulini sò chjappi nantu à u pad di cimentu chjamatu durante a stallazione. Ma questu hè un prucessu piuttostu complicatu è minuciosu chì richiede artighjani altamente qualificati. Se simpricimenti si mette una petra cù una struttura stratificata nantu à una superficia plana, allura a diffarenza di livellu trà e lastre adiacenti pò esse abbastanza grande.
Ci hè una altra opzione interessante per a petra cù a tessitura di un chip naturali, quandu e cuciture abbastanza largu sò fatti trà i platti. Tali posa s'assumiglia à a pavimentazione di vechji corti europei o pavimenti di cobblestone, per quessa, hè principalmente utilizatu in u disignu di camini, parchi di ghjocu, caffè d'estiu, etc.
A prutezzione di petra dopu
Dopu à a fine di a stallazione, a petra deve esse trattata cù cumposti speciali. Prima, hè pulita di contaminanti - polvera, residu di cola, etc. Per questu, solu i mezi spiciali sò usati - pulitori (o, cum'è sò ancu chjamati, "lavà"). I pulitori ùn cuntenenu cumpunenti aggressivi (acetone, acidi forti, solventi), perchè ùn anu micca corrode a petra, ùn cambianu micca a so struttura, mantene a so struttura è u culore.
Dopu chì a superficia hè stata pulita, deve esse prutetta da e macchie è a penetrazione di l'umidità. Prima di tuttu, questu s'applica à e rocce cum'è marmura, calcariu, dolomite, travertinu ... Mastici speciali è impregnazioni idrorepellenti sò usati com'è agenti protettivi. Puderanu esse appiicati cù spazzole, spugna, tamponi, pistole spray, etc. In stanzi grandi (cù un spaziu di 400 sq. M. è più), u metudu di a macchina hè ancu utilizatu.
L'ultima tappa finale hè l'applicazione di cera, chì hè una emulsione liquida o crema è pò esse matte o lucida. A cera pruteghja a petra da i scratch, è ancu da picculi chips è altri danni. È s'ellu ci sò digià scratch è scuffs, a cera li maschererà.
Avemu cunsideratu solu i punti principali di a stallazione di petra naturali.
in casa. Di sicuru, ogni razza hà e so regule è restrizioni, i so mischi è adesivi, i so sfumaturi. Moltu dipende da u locu è e cundizioni di u funziunamentu di u revestimentu. Inoltre, avete bisognu di ricurdà chì ùn ci sò micca tecnulugia ideali è metudi di stile. Ma un veru prufessiunale sempre sceglie u metudu chì in questu casu hè u più ottimali è adattatu.
- Una tacca gialla nantu à una petra (in particulare nantu à u marmura ligeru) pò esse micca solu per l'usu di l'adhesiu sbagliatu o per l'umidità eccessiva. Pò ancu avè una ragione "mecànica". Comu avemu digià dettu, quandu face pareti cù lastre più grande di 305x305x10 mm, sò spessu richiesti fasteners supplementari. Quandu si tratta di mette in marmaru (in particulare u marmura ligeru), allora e parti metalliche di stu fastener deve esse fatta di acciaio inox. L'altru metale pò rust, è tandu e macchie apparisceranu nantu à a superficia di a petra, chì serà quasi impussibile di sguassà. E ancu s'è tali prublemi sò affruntati, prima di tuttu, cù u revestimentu esterno di l'edificazioni, stu mumentu deve ancu esse cunsideratu quandu decoru i muri.
Inoltre, l'artighjani deve ancu assicurà chì qualsiasi oggetti di metalli (unghie, scala, etc.) ùn anu micca accidintali in u screed di cimentu o in a suluzione adhesiva, chì pò ancu causà macchie nantu à una petra ligera.
- Certi rocci (per esempiu, slate) ùn anu micca una superficia liscia, ma texturizzata, per quale sò usati. Durante a stallazione, a superficia di una tale petra pò esse brutta cù mortar o cola, è poi pò esse assai difficiuli di pulizziari. L'esperti ricumandenu di fà ciò chì segue: durante a stallazione, circa ogni 2 metri quadrati. m per pulizziari la petra cù mezi spiciali è solu dopu à cuntinuà u travagliu. In quantu à i rocci cù una superficia liscia (marmura, granitu, etc.), hè cumunu per i strati per sguassà l'excedente di u mortaru da e lastre disposte cù un pappu nettu è seccu. Ancu s'è e lastre di sti rocci sò ancu, anu sempre pori chì ponu esse chjappi cù adesivu è cimentu.
- In ocasioni, durante a posa artistica di a petra, l'inserzioni metalliche sò fatte in e cuciture, per esempiu, da u bronzu (i cosiddetti layout). Brass - u materiale hè abbastanza suave, è un tali pianu hè abbastanza suscettibile à ripulitura. Ma se l'inserti sò fatti, per dì, di l'acciaio inox, allora in u futuru serà impussibile di ripiglià sta superficia senza prublemi.
Home | Articles
December 18, 2024 17:02:25 +0200 GMT
0.004 sec.