L'arti di cumpusizioni di mosaici di petra principia cù mudelli simplici di ciottoli culuriti, cù quale l'antichi grechi decoravanu i cortili di e so case. In seguitu, quandu u decoru di l'internu di palazzi è tempii, u granitu, u marmaru, i petri semi-preziosi è ancu preziosi cuminciaru à esse usatu. I pavimenti sò stati disposti prima, da u sicondu anu creatu pannelli di bellezza sorprendente.
Grazie à tali pruprietà di a petra cum'è a forza, a resistenza à a distruzzione è l'anziane, ancu oghje pudemu ammirazione di frammenti di pavimenti di mosaicu maravigghiusu in antichi monumenti architettonici chì sò stati cunservati in u territoriu di Hellas. Per esempiu, in u tempiu di Zeus (V seculu aC), l'imaghjini di divinità di u mare inquadrate da l'ornamenti sò fatti di pezzi chjuchi (circa 1 cm di diametru) tagliati di petri di culori diffirenti. Hè cusì chì una di e tecniche principali per a cumpusizioni di disegni di mosaicu apparsu - a tipografia. I maestri di l'Antica Roma anu travagliatu ancu in a listessa tecnica, aghjunghjendu l'imaghjini di mosaicu da cubi o culonni di circa a stessa dimensione è forma. A superficia risultante hè stata pulita, o, s'ellu si trovava à una distanza abbastanza da u visore, lasciava rugosa. I cuciture trà i cubi puderanu varià in u gruixu, chì dà l'imaghjini un effettu tridimensionale.
L'antichi Egizziani eranu ancu familiarizati cù l'arti di i mosaici di petra, ma anu utilizatu in una manera più intima. Da i petri semi-preziosi, cullighjanu plaquettes, chì dopu decorate mobili, articuli di casa è ancu vestiti cerimoniali di faraoni. Sta tecnica, vicinu à intarsia, divintò u prototipu di un altru tipu populari di mosaicu - piastra, o pezzu. In questa tecnica, u mosaicu hè custituitu di platti fini di marmura pulita o di jaspe, tagliati longu i contorni di l'imaghjini è cusì vicinu à l'altri chì e cuciture trà elli sò praticamenti invisibili. St'arti ghjunse à a perfezione in u XVImu seculu in Firenze, è per quessa fù chjamatu mosaicu fiorentino.
A strada, era in a tecnica di i mosaici fiorentini chì a famosa Amber Room hè stata fatta, a produzzione di quale hà pigliatu più di una mità di milione di pezzi d'ambra à un tempu. Per più di 20 anni, in l'attellu di u Palazzu di Catherine in Tsarskoe Selo, i cutters di petra ricreanu l'opera maestra persa da e fotografie, sperendu à compie u travagliu grandiosu da u 300 anniversariu di San Petruburgu. I picculi platti d'ambra sò turnati è incollati nantu à pannelli di lignu cù mastice brewed secondu e vechji ricette. In modu, da un kilogramu d'ambra, solu 150 grammi sò usati.
L'arti di i mosaici di petra russi hè statu discutitu in u 18u seculu, quandu a minera di petra principia in l'Urali. Sviluppendu creativamente a tecnica di u mosaicu fiorentino è aduprendu magistralmente a paleta più ricca di gemme Urali, i maestri russi anu ottinutu risultati sorprendenti. Pezzi di petra densa, principarmenti malachite, sò stati tagliati in platti solu uni pochi millimetri di grossu è aghjustatu l'un à l'altru in modu chì u mudellu naturali di a petra fusiona in un unicu tutale. Allora i platti sò pegati nantu à un moldu fattu di petra o di metallu, tutte l'irregularità sò stati cun cura, è a superficia hè pulita. In u risultatu, e cuciture trà i platti sò diventati quasi invisibili è hè stata creata una illusione completa di un monolitu. Sta tecnica hè stata aduprata micca solu per i famosi vasi di malachite, lampade, tavulini, ma ancu per affruntà i dettagli architettonici di qualsiasi, ancu a forma più cumplessa. In a tecnica di i mosaici russi, per esempiu, culonni enormi in l'Ermitage è a Cattedrale di San Isaac sò fatti.
In ogni casu, ùn deve micca pensà chì i mosaici di petra sò adattati solu per decoru palazzi è cattedrali. Hè ancu usatu bè in u disignu di e case private. Per esempiu, un insertu di mosaicu eleganti vicinu à a chimenea o in u centru di u salottu trasfurmà ogni internu. Stu materiale maravigghiusu pò rimpiazzà bè a pittura nantu à i mura: dopu tuttu, u mosaicu ùn hè micca solu bellu, ma ancu praticamente eternu. In i casi più prestigiosi, pudete vede countertops, bar counters è altre superfici finite cù mosaici. I mosaici di petra stanu grandi in i bagni è i piscine interni, chì oghje sò assai di moda per decorate in stile anticu. U mosaicu pò fà unicu micca solu l'internu, ma ancu l'aspettu esternu di a casa, si decoru cù i plinti, facciate, l'entrata principale di u bastimentu. Assai spessu, i mosaici di petra sò usati in l'arrangiamentu di u spaziu intornu à a casa: stendenu camini è plataformi cun ellu, decoranu fontane è patii. Cusì, u mosaicu diventa a basa di belli cumpusizioni paisaghji.
Quandu creanu mosaici, una varietà di tipi di petra sò utilizati - da tufu, travertinu è marmura à onyx, jasper, lapis lazuli ... Una varietà infinita di culori è sfumature di petra naturali permette di creà pannelli di mosaicu unichi. Ma u maestru pò aduprà micca solu a ricchezza di culori, ma ancu diverse textures è tecniche di trasfurmazioni. Per esempiu, una petra pò esse pulita, pulita, artificialmente "età".
Ci hè dui modi principali di mette un mosaicu - direttu è inversu. Cù set direttu, cunnisciutu da l'antichità, l'imaghjini hè fissatu direttamente nantu à a superficia per esse decorata. Oghje, sta tecnica di tempu hè raramente usata - solu quandu crea l'imaghjini particularmente cumplessi o i frammenti più impurtanti di un pannellu. Cù u reverse set, chì hè ghjuntu in pratica in u 18u seculu, i pezzi di mosaicu sò posti cù a parte frontale longu u contornu di u mudellu nantu à carta di traccia (tela, cartone, carta), fissatu da u spinu cù l'aiutu di un adesivu è appiicata à a superficia cum'è una cumpusizioni integrale o un grande fragmentu.
A tecnica di reverse set hà apertu largu opportunità per a produzzione industriale di mosaici. Avà hè pruduciutu in forma di moduli pronti - quadrati o rectanguli chì misuranu 300 x 300 o 300 x 600 mm, è una maglia flexible hè generalmente utilizata com'è basa. I pruduttori offrenu ancu kit pronti chì s'assumiglia à puzzle, da quale pudete fà un pannellu di mosaicu stessu. Solu bisognu di ricurdà chì i moduli sò attaccati à una superficia perfettamenti livellata cù adesivi speciali, è e cuciture trà i moduli sò dipinti cù grouts speciali.
Home | Articles
December 18, 2024 16:51:28 +0200 GMT
0.003 sec.