Tuttu nantu à u marmura

Marmura (lat. marmor, da u grecu. marmaros - una petra brillanti, bloccu di petra), una roccia cristallina formata com'è u risultatu di a recristalizazione di calcariu o dolomite. In a pratica di a custruzzione, u marmura hè chjamatu rocci metamorfichi di durezza media, chì sò lucidati; questi include: marmura, calcariu marmuratu, densu dolomita, marmura, breccia carbonate è cunglomerati carbonati. Marble guasi sempre cuntene impurità di altri minerali (quartz, calcedonia, hematite, pyrite, limonite, chlorite, etc.), è ancu composti organici. L'impurità affettanu a qualità di u marmura in diverse manere, riducendu o aumentendu u so effettu decorativu. U pesu in massa di Marble da 2,65 à 2,90; forza di compressione da 50 à 250 MN/m2 (500-2500 kgf/cm2); abrasion da 0,40 à 3,20 g/cm2; assorbimentu d'acqua da 0,15 à 0,50%. U marmura di granu fine cù una cunnessione di granu di granu hè distinatu da a più grande forza è a megliu lucidabilità. I marmi strutturalmente homogeni sò resistenti à u gelu. U culore di marmura dipende da impurità. A maiò parte di i marmi culuriti sò variegati. U mudellu hè determinatu micca solu da a struttura di u marmaru, ma ancu da a direzzione in quale a petra hè serrata. U culore è u mudellu di marmura appariscenu dopu chì hè lucidatu. Quandu si determinà u valore industriale di i dipositi di marmura, a prisenza di l'autostrade vicine hè presa in contu, è ancu u gruixu di l'overburden di marmura intemperatu (in solitu permissibile 5-8 m).
U marmura hè minatu in cantera, menu spessu sottu terra. Per ottene blocchi monolitici, macchine di taglio di petra, seghe di filu, travaglii di cunea, cutters d'impattu sò usati.
U marmura hè stata utilizata da l'antichità cum'è un materiale architettonicu strutturale è di facciata per via di e so qualità plastiche è decorative (durezza; grana fina, chì rende u marmura maleable in a trasfurmazioni, capaci di esse lucidatu, attraversu quale a ricchezza tonale di u marmu è a bellezza di u so struttura omogenea, maculata o stratificata sò rivelati). U marmu hè ancu usatu per creà cumpusizioni di mosaicu (stile intarsiatu di marmura, mosaici fiorentini), rilievi è statue tondi (principalmente marmaru monocromaticu, soprattuttu biancu, menu spessu culuratu o neru). A trasparenza relativa di u marmura dà u più bellu ghjocu di luci è ombra nantu à a superficia di a scultura.

Tuttu nantu à u marmura
Tuttu nantu à u marmura
Tuttu nantu à u marmura
Tuttu nantu à u marmura Tuttu nantu à u marmura Tuttu nantu à u marmura



Home | Articles

September 19, 2024 19:06:13 +0300 GMT
0.003 sec.

Free Web Hosting