Questu hè interessante. Infurmazione geologica nantu à u granitu

Una di e rocce più cumuni in a crosta di a terra. I rocci sò massi densi è sciolti chì custituiscenu a crosta terrestre. I rocci sò cumposti da un minerale (per esempiu, u marmura hè cumpostu di calcite - carbonate di calcium), o di parechji minerali. Granitu hè custituitu di feldspar, quartz è mica, o frammenti di altre rocci. A fabricazione di monumenti hè unu di l'usi di stu materiale.
Per origine, e rocce sò divisi in ignee, o ignee. Granitu, basaltu - igneu; sedimentariu, per esempiu, arenaria, calcariu; metamorfica, per esempiu, gneiss, scisti, marmura, grafite.
U granitu hè a roccia igneous full-cristallina acidica più cumuni in a crosta di a terra di i cuntinenti, custituita principarmenti di quartz, feldspar di potassiu (orthoclase, nitracline), plagioclase acidu è mica (biotite, muscovite). A densità di granitu hè 2600 kg / m3, a forza di compressione hè finu à 300 MPa. Hè un bonu materiale di custruzzione.
Granitu - pruprietà di custruzzione
U granitu hè una roccia d'acidu poliminerale, una di e rocce ignee più cumuni in a Terra. Di sicuru, quandu chjamemu u granitu una roccia "acidica", ùn ci vole micca dì qualità di gustu... Parlemu di un altu cuntenutu di silice.
A cumpusizioni di granitu hè:
- feldspar di potassiu (orthoclase) - 40-70%,
- quartz, chì hè u cumpunente più resistente di granitu, - 20-40%,
- mica (muscovite o biotite) - 5-20%.
Feldspars è mica sò cumpunenti bassu resistenti. A durabilità di u granitu dipende da elli. Se l'intemperia di i feldspars hà iniziatu, a più distruzzione di a petra procede relativamente rapidamente. Sì, invece di mica, u granitu cuntene altri minerali, cum'è hornblende o augite, e parolle "hornblende" o "augite" sò aghjuntu à u nome di a roccia di granitu, rispettivamente.
U granitu vene in parechji culori. A maiò parte di i graniti sò grisgi. In ogni casu, u so culore pò esse nìvuru, rossu scuru è menu spessu verde o blu-grisgiu. Da chì dipende ? Da a cumpusizioni minerali di granitu. U culore di feldspar hà un effettu particularmente forte nantu à l'effettu decorativu di granitu. Ma i feldspars sò bianchi. I rocci di feldspar grisa è negra acquistanu da a mistura di minerali di culore scuru - mica o pyroxene.
Dunque, u granitu hè custituitu di trè minerali principali: quartz è dui tipi di feldspars (potassiu è calcium-sodium) è mica. Sò inclusi in granitu in quantità uguali (30% ognunu). Sò tutti incolori o bianchi. Ma pyroxene, amphibole o mica, chì sò minerali scuri, custituiscenu 10%; si distingueranu in granitu in forma di scale o graneddi separati. Fighjemu a petra da una distanza. Tuttu si fusiona in un unicu culore grisgiu. Ovviamente, più minerali scuri, più scuru u granitu. U culore di certi graniti hè ancu più scuru per via di quartz, chì pò esse rapprisintatu da morion.
Cumu sò fatti i graniti rossi ? A so cumpusizioni minerale include feldspar rossu brillanti o rosa. Si trovanu in tutte e parte di u mondu. U culore di feldspar hè datu da i cristalli più chjuchi di hematite (oxidu di ferru), o minerale di ferru rossu, spargugliatu in modu uniforme in u cristallu di feldspar. L'abilità di culore di l'hematite sò eccezziunale eccezziunale. Feldspar piglia un culore rossu grossu ancu quandu cuntene 0,7-1,0% hematite. U feldspar di granitu acquista un culore rosatu quandu u cuntenutu di hematite ùn supera 0,3-0,4%. Dunque, u culore rossu di granitu hè u risultatu di prucessi cumplessi è micca sempre ordinali.
Ebbè, cumu si ottene u granitu verde ? Stu culore hè datu à u granitu per l'inclusioni di feldspar di potasio verde, chì hè longu cunnisciutu com'è a petra amazonite semi-preziosa. Hè stata utilizata da l'Indiani di l'America precolombiana, l'abitanti di l'Anticu Egittu è l'Etiopia per i ghjuvelli. In u 1784, l'amazonite hè stata scuperta in a muntagna Ilmensky. In i tempi suviètici, hè statu trovu nant'à a Peninsula Kola. A natura di u culore di l'amazonite ùn hè micca chjaru. Ci hè una ipotesi chì in u primu feldspar ordinariu rossu è biancu si cristallizzava, chì dopu, sottu a influenza di sustanzi volatili chì s'acumulanu in a parti cintrali di a vena, si trasforma in amazonite. Un modu o un altru, ma u granitu verde esiste è hè assai bellu. Una varietà di granitu verde hè granitu blu. È, finarmenti, ci hè granitu, chì cuntene feldspar, chì hà iridescenza, i.e. tinta luminosa. Quandu u pulitu, un culore inusual hè revelatu, chì pò esse paragunatu cù u culore di a cuda di pavone.
U granitu ùn hè micca solu bella, ma ancu una petra forte. Cumu l'anu dettu sopra, hà una grande forza di compressione. A so forza di tensione hè solu da 1/60 à 1/40 di a so forza di compressione. Sicondu a grandezza di granu, sò distinti i graniti fini, mediu è grossu. U megliu di tuttu, i graniti di granu fine resistenu à u stress meccanicu. Portanu più uniformi à l'abrasione, sò più resistenti à l'intemperie, è crack menu quandu si riscaldanu cà quelli di granu mediu è grossu. I graniti di granu grossu ùn sò micca abbastanza resistenti à u focu. Quandu si riscaldanu, espansione è crack. Per quessa, in l'edificazioni residenziali, l'edifizii di capitale, i scalini di granitu di scale è lastre spessu crack after a fire.
I graniti sò bè processati: sò terra, scavati è lucidati. A causa di e proprietà notevuli di u granitu, cum'è una forza di compressione alta (da 120 à 300 MPa), una forza di trazione relativamente bassa, una densità alta, una bassa absorption d'acqua (menu di 0,5-0,8% in volume), una alta resistenza à u gelu, un termale assai significativu. conductività, assai bona resistenza à l'abrasione, hè largamente utilizatu com'è materiale di custruzzione è di facciata. Strutture munumentali riposanu nantu à fundazioni di granitu; va à a custruzzione di ponti, terrapieni è plinti di grandi edifici; granitu sfracicatu si trova à a basa di l'autostrade; i carrughji di parechje cità sò allineati cù pavimenti di granitu.
Ùn ci vole micca scurdà di i grandi monoliti. Di questi, u più grande in u mondu hè a Colonna d'Alexandru, eretta nantu à a Piazza di u Palazzu in Leningrad. U so pesu hè 3700 tunnillati, altezza hè 25,6 m, inseme cù un pedestal è una figura di bronzu 47,5 m. Hè fattu di granitu rapakivi grossu di Vyborg. Culonni monolitichi di a Cattedrale di San Isaccu, altu 17 metri, sò stati creati da u listessu granitu.
Ricurdativi di l'esfingi egiziane nantu à l'argine Neva in Leningrad. Sò fatti di monoliti di granitu rossu, lucidati à un specchiu. È u Cavaliere di Bronzu, un munumentu à Petru I ? U so pedestal hè scolpitu da una grande roccia di granitu (13,2x6,6x8,1 m), chì era popularmente chjamata petra di tronu, postu chì era spartu da un forte fulmine. Questu hè un monolitu di granitu incredibilmente bellu, enormu. Infine, in Mosca, nantu à a piazza Sverdlov, hè statu erettu un munumentu à Karl Marx, scolpitu da un monolitu di granitu chì misura 15x5x3,6 m, chì pesa 750 tunnillati (depositu Kudashevskoye in a regione Dnepropetrovsk). Si pò dì di u granitu chì era digià una razza rimarchevule in i tempi antichi è hè stata cusì finu à oghje. Ci sò dipositi di graniti in a Republica Sucialista Soviètica Autònoma di Karelian, in a Peninsula di Kola, in l'Urali, in Siberia, in Asia Centrale, in a parti sud-occidentale di l'Ucraina è in u Caucasu di u Nordu.
Vicinu à i graniti sò rocci chjamati sieniti è dioriti. Sò simili à i graniti è anu a listessa struttura granulare cristallina.
Caratteristiche di granitu
Struttura di granitu:
K - quartz; O - ortoclase; C - mica
I graniti (da u latinu granum - granu) sò i rocci prufonda più cumuni cù una struttura granular-cristalina pronunciata. Per a prima volta u terminu "granitu" hè stata utilizata in a literatura da u mineralogista talianu Andrea Cesalpino in u 1596. Sò custituiti da feldspars (in solitu 40 ... 60%), quartz (20 ... 40%), mica, ferruginous. - silicati di magnesiu - blenda cornea, anfiboli, raramente pirosseni (finu à 10%). Sicondu a dimensione di i grani, trè strutture di granite sò distinti:
- grana fina (finu à 2 mm),
- grana media (da 2 à 5 mm),
- grana grossa (più di 5 mm).
U culore di granite, secondu u tipu è u culore di feldspars, hè spessu grisgiu (da u grisgiu chjaru à u grisgiu scuru) cù diversi sfumature, rosa, aranciu, rossu, blu-grisgiu, à volte blu-verde.
Elementi di culore scuru (biotite, hornblende, etc.) anu una certa influenza nantu à a natura di u culore di granite, chì di solitu dà à a petra un culore più scuru è spessu un tintu verdu (granitu Yantsev). Quartz in a cumpusizioni di granite hè più spessu incolore è per quessa hà pocu effettu nantu à a natura di u so culore. À u listessu tempu, in a natura ci sò graniti cù quartz neru (u chjamatu quartz negru) o lilla-rosa (graniti amatista svedese). Eccezziunale raru sò graniti cù quartz blu (per esempiu, u depositu Serebryanskoye in a regione Murmansk). In termini decorattivi, u grisgiu chjaru finitu cù una tinta blu, rossu di un tonu saturatu scuru, è varietà di granitu verdi-blu sò più preziosi.
U mudellu di granite hè abbastanza uniforme è hè dovutu à l'accumulazione di minerali di culore scuru o feldspars è quartz. I graniti di granu grossu cù una struttura porfirica sò generalmente u listessu tipu di mudellu maculatu (mottled). In i graniti grossi rossi, u fondu generale hè creatu da grandi cristalli microclini densamente spaziati, chì determinanu u culore di a roccia. À un esame più attentu, contru à questu sfondate, un mudellu hè qualchì volta chjaramente distintu in a forma di catene in forma di anellu di quartz scuru è biotite neru chì circundanu cristalli microclini (granit Emelyanovsky). In certi casi, u mudellu di mosaicu di granite hè arricchitu cù u scintillante di i cristalli di feldspar per via di i piani brillanti di cleavage in i fratture di fenocristalli (granitu Korninsky). U culore è u mudellu di certi graniti rossi cù cristalli di feldspar giganti finu à 80 ... 120 mm in grandezza sò generalmente dovuti à l'accumulazioni di graneddi di stu minerale (granitu Kapustinsky). In i casi induve tali cristalli anu una forma piatta è sò allungati longu assi longu in una direzzione, a serratura di a roccia in u pianu trasversale permette di revelà un mudellu eccezziunale di strisce punti.
Accumulazioni di minerali di culore scuru è feldspars ponu, ancu s'ellu hè relativamente raramente, formanu un mudellu ondulatu o affumicatu (nuvulu), chì dà à u granitu un effettu decorativu speciale (Shalsky, Syuskiyansaar è qualchì altru granitu). A volte, a natura di u mudellu di granite di granu fini è mediu pò esse affettata da a prisenza di veinlets di quartz in elli, chì, in regula, aggravanu a qualità decorativa di a roccia (granitu Yantsevsky, etc.). Granitu hè carattarizatu da una densità media di 2600 ... 2800 kg / m3, porosità bassa (finu à 1,5%), ligera assorbimentu d'acqua (0,5%), bona resistenza à l'abrasione; forza di compressione - 90 ... 280 MPa è sopra. A durabilità di u granitu (in particulare i so variità di grana fina) hè alta: in certi casi, a so vita di serviziu in strutture righjunghji 1000 anni o più.
U granitu hè generalmente ben pulitu, mantenendu una superficia di specchiu in u revestimentu esternu per un bellu pezzu, facilmente suscettibile à l'hexing, acquistendu diverse textures chipping. I texturi di rilievu di granitu sopratuttu cù successu enfatizà a monumentalità di e strutture; à u listessu tempu, un effettu decoru interessante di u ghjocu di chiaroscuru nantu à a superficia di a petra hè rializatu, qualchì volta cumminatu cù i scintille di i platti di mica. Certi variità di granitu acquistanu una struttura assai decorativa dopu à u trattamentu termale (questu s'applica principarmenti à e rocce grise chjaru chì acquistanu una tonalità delicata, quasi bianca di zuccaru).
A causa di e so proprietà meccaniche elevate è e proprietà operative, i graniti sò largamente usati in a custruzzione in forma di lastre di facciata, prudutti di l'architettura è di custruzzione, parti di u rivestimentu di strutture idrauliche, abutments di ponti, pietre laterali, etc. Variità homogenee di granu finitu di granitu di culori grisgi è rosati sò utilizati com'è materiale scultore, tenendu in contu u fattu chì a so struttura di grana fina permette un prucessu d'impattu senza a furmazione di chips non-direzzione. I graniti cù una struttura di granu grossu sò aduprati cù successu per a custruzzione di grandi strutture monumentali è per u forru di pedestals per i monumenti. "Nisuna sola petra hè in armunia cù u bronzu cum'è granitu", disse u famosu scultore russo B.I. Orlovskij.
I principali spazii di distribuzione di granitu in u nostru paese sò in Ucraina, Karelia, Asia Centrale è Urali.
Una di e variità strutturale di granitu hè pegmatite granite - pegmatite (da u grecu pegma - bonding) - una roccia in quale u quartz è u feldspar cresce naturalmente in l'altru. Un rappresentante caratteristicu di sta varietà hè u granitu scrittu, in quale u feldspar cresce in formazioni sottili in forma di cunea di quartz, chì ricorda di e lettere ebraiche. Grazie à e so alta qualità decorativa è u mudellu originale, u granitu scrittu pò esse usatu micca solu cum'è una petra di fronte, ma ancu com'è una petra ornamentale.
Una altra varietà interessante di granitu hè rapakivi (traduttu da u finlandese literalmente "petra putrefa"), chì hè una roccia porfirica cù un gran numaru di ovoidi (da u latinu ovum - ovu) - grandi secrezioni arrotondati di feldspars rosa (principalmente orthoclase) diametru di 20 ... 60 mm, circundatu da rimi bianchi o verdi di u plagioclase o quartz. U culore di rapakivi hè di solitu marrone-rosa, rossu. Sta varietà di granitu, largamente distribuitu in i paesi scandinavi, hè assai decoru, ma hè relativamente facilmente distruttu da i prucessi di intemperie è hè u minimu durable in u gruppu di rocci igneous. U cladding Rapakivi hè statu largamente utilizatu in a pianificazione urbana russa di i seculi XVIII-XIX. è trovu applicazione in parechji munumenti architecturale è storichi è edifici di San Petruburgu - Leningrad è Mosca.
Una varietà eccezziunale di decoru di granitu hè u granitu amazonite di culore verde è blu-verde, chì cuntene in a so cumpusizioni feldspar verde - amazonite (dopu à u nome di u fiumu Amazonia, induve hè statu scupertu prima).
Una roccia di granu mediu di cumpusizioni di granitu, charnockite (chjamatu dopu à Charnock, u fundatore di Calcutta, induve sta petra hè stata scuperta prima), hè diventata largamente usata cum'è petra di facciata. Charnockite cuntene generalmente microcline, quartz, pyroxene, diopside è hornblende. A cuntrariu di u granitu, induve u minerale scuru hè biotite o anfibole, in charnockite hè piroxenu.
L'analogi erupted di graniti includenu porfiri di quartz è lipariti.

Questu hè interessante. Infurmazione geologica nantu à u granitu
Questu hè interessante. Infurmazione geologica nantu à u granitu
Questu hè interessante. Infurmazione geologica nantu à u granitu
Questu hè interessante. Infurmazione geologica nantu à u granitu Questu hè interessante. Infurmazione geologica nantu à u granitu Questu hè interessante. Infurmazione geologica nantu à u granitu



Home | Articles

September 19, 2024 19:48:27 +0300 GMT
0.003 sec.

Free Web Hosting