Marmura, infurmazione generale

U marmura, chì hè stata utilizata da l'omu dapoi u tempu immemorial per a custruzzione è a dicurazione di l'abitazioni, appartene ancu à i rocci metamorfichi furmati com'è u risultatu di a recristalizazione di carbonati (composti chì cuntenenu carbonu) - calcariu o, menu spessu, dolomite più di . 2,5-4 miliardi d'anni fà.
In u prucessu di recristalizazione in marmi metamorfichi, in regula, tutte e tracce di i grani detritali originali o resti organici fossili sò distrutte. E superfici di lettu di i calcari originali ponu ancu esse sguassate.
A cumpusizioni di marmura ùn cambia micca durante u metamorfismu. I rocci carbonati originali sò calcari o dolomiti. Per quessa, u marmura hè cumpostu di calcite (carbonate di calcium), o dolomite (carbonate di calcium è magnesiu), o i dui minerali.
U culore di marmura dipende da impurità. Di solitu hè ligeru, ma a prisenza di ancu fraccioni di un percentu di silicati, oxides di ferru è grafite porta à a culorazione di a roccia in diversi culori è sfumature, cumpresi gialli, marroni, rossi, verdi è ancu neri; ci sò dinù culurite, marmi multi-culore., chì vi permette di fà munumenti scultorea cù una gamma sana di culori.
Certi variità di marmura sò granuli fini, mentri àutri sò cusì grossi chì i grani di calcite sò visibili à l'occhiu nudu. I marmi bianchi di grana fina usati per u travagliu scultore sò cunsiderati i più preziosi.
I rocci di u gruppu di marmi sò forti, abbastanza resistenti à l'usura, decorattivi, bè trasfurmati è facilmente puliti. A so densità varieghja da 2,3 à 2,6 t / m³, forza di compressione - da 30 à 153 MPa, a durezza di Moss hè 2,5-5, l'absorption d'acqua hè in u range di 0,02% (Levadia) à 3,3% (Travertino).

Marmura, infurmazione generale
Marmura, infurmazione generale
Marmura, infurmazione generale
Marmura, infurmazione generale Marmura, infurmazione generale Marmura, infurmazione generale



Home | Articles

December 18, 2024 17:12:55 +0200 GMT
0.004 sec.

Free Web Hosting